Din søknad er unntatt offentlighet jf. Offentleglova §13, 1.ledd og Forskrift til offentleglova §7
Innsynsrett
Du har til enhver tid rett til å vite hvilke opplysninger som er registrert om deg. Dersom du oppdager feil, har du krav på å få de rettet eller slettet.
Videre saksbehandling
Når søknaden er mottatt, vil du bli kontaktet for et eventuelt hjemmebesøk og utfyllende opplysninger. Søknaden vil bli behandlet innen 4 uker. Dersom behandlingstiden blir lengre får du beskjed om dette.
Fullmakt
Vi ønsker å få opplysningene direkte fra deg. I enkelte tilfeller vil det være behov for å innhente nødvendige opplysninger fra dine pårørende, samarbeidende personell i kommunen eller spesialisthelsetjenesten. Ved å underskrive søknaden gir du helse- og omsorgstjenesten fullmakt til å innhente opplysninger som er nødvendig for tjenesten som skal ytes. Fullmakten gjelder også innhenting av opplysninger for å kunne fastsette eventuell egenbetaling for hjemmetjenester eller på institusjon.
Hva blir lagret av opplysninger
Kommunen vil lagre opplysninger fra søknaden og saksbehandlingen i et elektronisk journalsystem. Tilgang til opplysningene gis bare til de som trenger det i sitt arbeid. Alle ansatte har lovpålagt taushetsplikt.
Fullmakt/Verge
Hvis noen skal skrive søknaden/søke på dine vegne eller snakke din sak må du legge ved skriftlig dokumentasjon. Den må inneholde navn, adresse, telefon, e-post, ev. slektsforhold på personen og din underskrift.
Har du spørsmål?
Ved spørsmål til søknadsskjema eller tjenester ta kontakt med tildelingskontoret
tlf. 61 29 90 22. Tildelingskontoret er åpent 09.00 – 14.00 mandag – fredag.